2 juni 2019

UTMANINGEN 2 juni - Apg 20

"JAG VILL BARA FULLBORDA MITT LOPP"

Bibelläsning: Apostlagärningarna 20
"Jag vill bara fullborda mitt lopp och det uppdrag som jag har fått av herren Jesus: att vittna om Guds nåderika evangelium." (Apg 20:24)

Paulus var fokuserad. Han visste vad han ville. Han visste vad han var till för. Han säger till och med: "Men jag anser inte att mitt liv har något värde för mig; jag vill bara fullborda mitt lopp..." (Apg 20:24)

I Apg 20 ser vi tydligt hur han outtröttligt fullgjorde sitt uppdrag att predika:
"...fortsatte han att tala ända till midnatt" (Apg 20:7 FB)
"Jag har predikat och undervisat, offentligt och i hemmen." (Apg 20:20 FB)
"Jag har inte tvekat att predika för er hela Guds vilja och plan" (Apg 20:27 FB)

Paulus var fokuserad. Hela Paulus liv gick ut på att fullborda hans liv och hans uppdrag.

Varje människa har ett uppdrag. Vad är mitt uppdrag?

==> Mannakorn att tugga på under dagen: Hur kan jag fullborda mitt lopp i dag?

Inga kommentarer: