4 juni 2019

Vittnesbördet: Livet förändrades när kappseglaren Lennart var 60 år


- Inblick -
Från unga år var Lennart Janson en sökare, men det skulle dröja tills han var 60 år innan han hittade det som gav glädje och frid. – Jag letade efter Jesus, men visste inte om det. Jag var inne i new age, men där hittade jag inte honom, berättar Lennart Janson för Inblick. 


 Efter gymnasiet utbildade sig Lennart Janson till idrottslärare vid Gymnastik- och idrottshögskolan i Örebro. Som idrottslärare fick han gå på yoga- och meditationskurser. Han läste böcker om new age och höll på med olika saker inom det ockulta.

Samtidigt var livet inriktad på kappsegling där han nådde väldig framgång. Tron och kyrkan ägnade han ingen tanke.


– Kyrkan och församlingen var en icke-fråga för mig. Mina föräldrar kom från familjer där det inte fanns någon tro. Det fanns ändå en längtan, berättar Lennart som tror att längtan efter något mer och ett rikare liv finns inom varje människa.


– Jag förstår nu i efterhand att jag sökte hela livet. Jag ser att Gud varit med mig även om jag inte velat kännas vid honom. Nu vid 75 års ålder sitter jag med facit i hand.


Läs mer här:  http://www.inblick.se/livsberattelser/2019/05/31/livet-forandrades-nar-kappseglaren-lennart-var-60-ar

Inga kommentarer: