25 feb. 2020

Fantastiskt vittnesbörd


- Från tidskriften Flammor -
"Jag satt häktad med restriktioner (viket innebär att man inte får se på tv och inte läsa dagstidningar). Det fanns en bokvagn utanför cellen där man kunde låna böcker och läsa, där lånade jag några böcker och där fanns en liten pocketbibel som av någon anledning följde med in i cellen.
Där inne i cellen låg den här lilla pocketbibeln.

En dag så låg jag tittade på den och tog i den och började bläddra i den. På första sidan i den här lilla pocketbibeln, så stod det nåt märkligt, nåt som gjorde mig helt stum och försatte mig nästan i en chock... Det stod ”Till min son Kjell Nordkvist, var du än är så är den här boken till dig, från din pappa Olle Nordkvist.” 

Det märkliga var också att min pappa dog ett år innan den här dagen. Hur hade bibeln kommit dit? Hur kunde helt plötsligt jag få den här lilla pocketbibeln i mina händer i en cell i ett häkte ett år efter hans död? Åter igen kom den här bilden av det ljuset som lyste in igen fönstret tillbaka inom mig men det var som om jag var blind, jag ville inte erkänna att det fanns någon Gud.

Läs mer här:  https://flammor.com/fantastiskt-vittnesbrd-p1546.html

Inga kommentarer: