18 feb. 2020

Ville motbevisa kristendomen – blev frälst

- Världen idag -
Mads-Fredrik Valencia Osen var övertygad om att kristna var lurade och gick in för att bevisa bluffen. Men ju mer litteratur han kom över och läste, desto mer övertygad blev han om att det var han själv som hade fel....

...Han bestämde sig för att läsa Bibeln på nytt. Och den här gången ville han läsa den med ett öppet hjärta.

Han hade inte kommit längre än till Matteusevangeliet, när befallningen ”Repent, for the kingdom of heaven is at hand” (på svenska: Omvänd er, för himmelriket är här) slog emot honom.

Bergen-bon, som alltid väljer att läsa på engelska så långt det är möjligt, fängslades av orden.

– Jag började gråta och bekände allt jag kom på av synd och vädjade Jesus att komma in i mitt liv som Herre och Frälsare.

Mads-Fredrik famlar lite efter orden när han ska förklara det som följde:

– Det var som om jag såg en mäktig ljusshow.

Ljuset var så starkt att han inte kunde se ljuskällan.

– Det kändes som om någon körde en hand genom mitt bröst och tryckte på en strömbrytare i själen. Det kändes som om jag under 28 år levt i en svartvit tillvaro, men nu ser jag spektakulära färger. Jag är en annan människa än den jag var förut och ser livet på ett annat sätt. 


Läs mer här:  https://www.varldenidag.se/vittnesbord/ville-motbevisa-kristendomen-blev-fralst/repsjp!viFXoNksqHlvjmBMq9CcA/

Inga kommentarer: