18 mars 2020

Psalm 16: LIVETS VÄG



Bibelläsning: Psalm 16
"Du lär mig livets väg. Inför ditt ansikte mättas jag av glädje" (Ps 16:11 FB)

Då jag blir en kristen byter jag väg. Den nya vägen heter Livets väg för den leder till livet. Jesus säger att den vägen är smal och att det är få som finner den (Matt 7:14).

Men jag vandrar inte ensam på den vägen. Det är en gemenskapens väg. Jesus skickar inte iväg oss ensamma på den vägen. Han går före och säger följ mig.

"Du lär mig livets väg". Varje dag vill han lära oss mer och mer om livets väg. Han vill att vi ska vara sanna lärjungar. Och så länge vi är villiga att lära av Jesus är vi det.

"Inför ditt ansikte mättas jag av glädje". Då jag förstår att livet med Jesus är en gemenskapens väg och att Herren redan har vänt sitt ansikte till mig, då mättas jag av glädje.

==> Mannakorn att tugga på under dagen:  
Jag vill gå på Livets väg. Vad innebär det för mig idag?

Inga kommentarer: