17 mars 2020

Vittnesbördet: I en fyllecell mötte han Jesus

- Jesus.se -
Kiaan Malek gick aldrig utanför dörren utan att vara beväpnad. Många år av kraftigt drogmissbruk och kriminalitet hade gjort honom paranoid. Hans familj hade för länge sedan gett upp hoppet om honom och var övertygade om att Kiaan antingen skulle hamna i en likkista eller i fängelse på livstid. I en fyllecell mötte han Jesus och blev fullständigt förvandlad. 

– Jag hade aldrig hört talas om att man kan bli frälst, säger Kiaan Malek till Inblick. 


Kiaan Malek är född och uppvuxen i Helsingborg. Hans föräldrar skiljde sig när han var i tioårsåldern, vilket han senare i livet har förstått bidrog till att det blev som det blev.


– När jag var 14 år hamnade jag i dåligt sällskap och hade lika dåliga förebilder. Jag började sälja droger och fastnade i ett drogmissbruk. Jag rånade butiker och var ständigt beväpnad, berättar Kiaan Malek.


Det hela utvecklade sig till en ond spiral som ledde till att Kiaan redan i unga år dömdes för olika brott han gjort sig skyldig till. Han hamnade på institution och blev senare dömd till fängelse i olika omgångar.


– Som 15-åring satt jag på ett ungdomshem på grund av ett rån och när jag var 19 år gammal blev jag dömd till fängelse första gången för ett annat rån. 21 år gammal åkte jag in i fängelse igen. Så höll det på.


Läs mer här:  https://www.jesus.se/livsberattelser/i-en-fyllecell-motte-han-jesus/

Inga kommentarer: