2 mars 2020

Dagens andakt 2 mars



”Men Hjälparen, den heliga anden som Faderns skall sända i mitt namn, han skall lära er allt och påminna er om allt som jag har sagt er.” (Joh 14:26)
Jag hade lånat hennes kappa, och jag hade glömt den på restaurangen. Hon fick aldrig tillbaka kappan. Jag förträngde händelsen och glömde allt. 
Några år senare blev jag en kristen och jag tog emot den helige ande i mitt liv. Efter en tid började en envis röst tala i mitt inre. Den sa bara ett enda ord: ”kappan”. Det var inte så att jag hade letat efter dolda synder, som jag skulle kunna bekänna. Det var bara så att rösten stilla upprepade det lilla ordet ”kappan”, tills jag förstod. Jag förstod att Herren ville påminna mig om att nu var det dags att göra upp. Nu var det dags att ta kontakt med den jag gjort illa och kompensera skadan. Jag gjorde det. Och jag kan försäkra dig om att friden i mitt inre, som följde på min bekännelse och mitt handlande, var en frid som övergår allt förstånd. 
BÖN
Tack Herre för att din helige ande ständigt påminner mig om det som är din vilja för mitt liv. Hjälp mig att vara lyhörd och att lyda när du manar mig att handla.

Inga kommentarer: