3 mars 2020

Vittnesbördet: Andreas fick en andra chans

Andreas Arvidsson växte upp i en trygg, kristen familj, men började ändå tidigt gå på farliga vägar. – Jag såg glimtar av Gud genom hela min ungdom och många gånger tänkte jag att Gud beskyddade mig när jag var i totalt galna situationer, berättar han för Inblick....

...Andreas konstaterar att när någon kommit långt i ett destruktivt sätt att leva är det enormt svårt att sluta.
– Det är ett fruktansvärt destruktivt liv där man blir väldigt egoistisk. Jag visste att jag gjorde många människor illa men jag satt fast. Ett destruktivt liv bryter ner en människa och tar ganska fort slut.
Andreas säger att ”Det man sår får man skörda”.
– Många av mina vänner från den tiden är döda på grund av överdoser eller självmord.
– Jag såg glimtar av Gud genom hela min ungdom och många gånger tänkte jag att Han beskyddade mig när jag var i totalt galna situationer. Jag har verkligen gjort saker som ingen vettig människa skulle göra och ändå klarat mig.


Läs mer här:  http://www.inblick.se/livsberattelser/2020/02/27/andreas-fick-en-andra-chans

Inga kommentarer: