11 feb. 2011

Vittnesbördet

Då jag tog emot mitt första förordnande i Frälsningsarmén var jag ännu soldat och hade kommit till tro bara fem år tidigare. Jag var helt övertygad om att Gud hade mycket att förmedla genom mig. Jag var helt säker på att människorna ivrigt ville höra det jag kunde berätta för dem om Gud, och det jag kunde undervisa dem om. 

Jag tog emot min order övertygad om att jag kunde ge människorna väldigt mycket.

Hur litet förstod jag väl då att det inte räcker att man vet något – det är egentligen väldigt litet. Men vid den tiden var jag säker på att det räckte till, och att Gud verkligen drömde om hur han skulle sända mig ut för att tjäna människor, eftersom jag kände till hela sanningen. Bara jag kunde visa dem ljuset.

Läs Sofia Sidorovas vittnesbörd i det finska Krisgsropet. Sofia är kårledare i Ryssland.

Inga kommentarer: