23 sep. 2011

Efter detta – om Guds kärlek och rättvisa, himmel och helvete

Idag (fredag) släpps Stefan Swärds bok "Efter detta – om Guds kärlek och rättvisa, himmel och helvete"

Swärd skriver själv på sin blogg:
"Den här veckan blir den viktigaste händelsen för mig att min bok ”Efter detta – om Guds kärlek och rättvisa, himmel och helvete” kommer ut på fredag. På torsdag blir det en presskonferens i Elimkyrkan då det finns möjligheter för kristna pressen att träffa mig och ställa frågor om varför jag skrivit denna bok. Det är först på torsdag som jag själv får se boken. Jag är ganska nyfiken på att se hur reaktionerna kommer att bli. Räknar med ganska blandade reaktioner som att kallas för ”reaktionär helvetesförkunnare som övervintrat från medeltiden”, ”nyanserad evangelikal problematiserar och klargör på ett begripligt sätt om Gud som domare och om helvetets existens”, eller ”Swärd vantolkar Bibeln, liberalteologi under evangelikal täckmantel”. Jag blir nog tyst i ämnet några veckor, till dess att jag ser att det dyker upp debatter i någon kristen tidning eller på bloggar. Då har jag nog svårt att hålla tyst när det sätter igång."

Läs också bokförlagets presentation av boken.

Inga kommentarer: