27 feb. 2012

Vittnesbörd - Marcus Birro

Bibeln gör mig fri - på riktigt
Marcus Birro i Dagen - "Är Guds ord förhandlingsbart? När föll vi ner i detta övermod?När jag drack brukade jag roa mig med att deklarera min frihet för alla som orkade lyssna. Jag var inte som de andra. Jag satt med en starköl medan de rörde sig i grupp mot arbete och tvång. Jag hade slagit mig ut ur allt det där. Nu var jag fri. Jag misstolkade ensamheten. Jag trodde det var frihet att bli kvarglömd, övergiven och åsidosatt. Varje gång jag följde min egen vilja föll jag handlöst ner i galenskap. Gång på gång. Först när jag knöt fast den där förbannade viljan och gjorde vad Gud bad mig göra, började livet förändras. Som Gud har förändrat mitt liv....
....Jag har bara det senaste året fått revidera mina uppfattningar om Gud, kyrkan och församlingarna i Sverige fullständigt. Jag är glad för det. En del får fortfarande panik och svettningar när de ser mig klicka mig in på Livets ords hemsida, eller om jag talar mig varm för det praktiskt solidariska arbete som Frälsningsarmén med sådan beundransvärd iver ägnar sig åt. Men jag står stolt i min tro
."

Inga kommentarer: