14 juli 2015

Nyttig systematisk teologi

Gästbloggare: Marianne Spor
(på norska)


Da jeg var ganske ny kristen gikk jeg ett år på Jeløy Folkehøgskole som eies av Frelsesarmeen.  Jeg gikk på bibellinja hvor Peter Baronowsky var lærer.  Det året lærte jeg mye nyttig og bibelundervisningen var av en slik karakter at den fortsatt er aktuell.  Jeg har fortsatt permen med undervisningsmateriellet og innimellom slår jeg opp i den permen.  Jeg har fortsatt stor glede og nytte av å lese det.

Bildet viser den enkle og geniale systematiske teologien som Peter lærte oss.  Når ting blir for kompliserte går jeg tilbake til dette enkle og synes det dekker det viktigste i min vandring med Jesus. Selv etter 27 år sitter disse enkle punktene spikret i hukommelsen og jeg opplever en sterk trang til å gi det videre!  Så for dere som ikke har hatt gleden av å lære dette før, nå får dere sjansen:

Punkt en er om Guds karakter:  Gud er god
Punkt to er om Bibelen:  Guds ord er sant
Ta konsekvensen av punkt en og to:  Lev rikt - følg Jesus! 


Länk till Mariannes blogg finner du HÄR.

Inga kommentarer: