13 maj 2018

Rapport 4 från KING OF KINGS - Örnsköldsvik10-13 maj 2018

Gästbloggare: Fredrik

Hej igen!
Nu sitter jag här ikväll igen för att skriva min rapport från dagen.

Jag skulle kunna skriva om hur Håkon Fagervik började dagen med att fortsätta tala om bön.  ”Vi är inte mot bedjare, vi är förebedjare”. Eller hur Stefan svärd såg en eld över Ö-vik när han kom till staden. Hur han talade om uthållighet och att be för barn och barnbarn som står kvar i medlemsregister men har kommit på fel väg. De kommer att komma tillbaka om vi ber uthålligt.

Vilken härlig bön det varit för alla skandinaviska länderna.

På eftermiddagen talade Thomas Nordberg om Jerikos murar. Att Gud vill krossa murarna i ditt liv. Det som är omöjligt för oss är möjligt för Gud.

Lukas från Världen idag berättade om deras vision och välsignade Dagen med en härlig bön.

Istället för att fördjupa mig i ovanstående fantastiska predikningar, inramade i den ljuvligaste lovsång väljer jag att gå direkt på kvällens möte med Joakim Lundqvist.

Han berättade vad de fått vara med om på Livets Ord. Hur anden föll en dag under en lektion i bibelskolan. Hur människor som blev nyfikna och öppnade dörren dit in föll till golvet av Guds ande. Hur det har spridit sig i församlingen och hur de imorgon (läs idag) söndag under gudstjänsten ska avskilja 50 ungdomar för att bli missionärer i Sverige och utomlands.

Joakim förtydligade att vi aldrig kan bestämma när väckelsen ska komma, men det finns några kriterier som måste vara uppfyllda.
- Bön. Bönens ande måste komma över Guds folk

- Tro. Vi måste lyfta vår stav (ref. till 2 Mos 13-). Mose försökte lägga allt på Gud, men Gud sa ”Varför ropar du på mig?”. Om vi inte gör något kan inte Gud multiplicera det. 0 gånger 1 miljon blir noll. Även om vi har lite att ge så gör det skillnad när Gud välsignar det. 1 gånger 1 miljon blir 1 miljon.
- Generationer måste stå sida vid sida.
- Helig ande måste falla över oss.

I eftermötet blev det ett fantastiskt nedslag av helig ande. Människor låg över hela salen och det bads i varenda hörn. Det norska lovsångsteamet och alla förebedjare gjorde sitt och Gud kom och multiplicerade det!

Jag känner mig lite onykter fortfarande, men jag vill inte sova ruset av mig. Jag vill fortsätta vara dränkt i helig ande.

Välsignelser till er i massor
Kram
Fredrik



 

Inga kommentarer: