5 juni 2018

Pridesymbol var orsaken till fotbollsspelarens avhopp

- Världen idag -

Den amerikanska fotbollsspelaren Jaelene Hinkle bekräftar att det var en Pridesymbol på landslagströjan som fick henne av hoppa av från matchen mot Sverige förra året. – Jag gav i princip upp min stora dröm, men jag vet att jag gjorde det rätta, berättar hon för CBN....

Nu bekräftar 25-åringen att det var på grund av Pridesymbolen som hon hoppade av från matchen. För den amerikanska kristna tv-kanalen CBN berättar hon hur lycklig hon blev när hon fick beskedet att hon skulle få spela för sitt land. Att hon skulle få ha sitt lands flagga på sitt bröst kändes så stort att hon nästan inte kunde ta in det.

Men glädjen blev kortvarig – när Jaelene Hinkle fick reda på att det inte bara var den amerikanska flaggan som skulle pryda landslagströjan, utan även regnbågssymbolen, blev hon bestört och vände sig till Gud.

– Jag kände mig övertygad i min ande att det inte var min uppgift att bära den där tröjan, säger hon.


Läs mer HÄR.

Inga kommentarer: