24 aug. 2014

Vad tänker du göra mellan 70 och 80

Stanley Sjöberg skriver i Webbkyrkan att han tänker avsluta den verksamheten i slutet på året. Han skriver:

"I slutet av det här året avslutar jag den här arbetsinsatsen. När det sker kring Första Advent, har jag närmare ett år kvar till att bli 80 år gammal. Det är sanningen om mitt liv. Fortfarande har jag en kallelsemedvetenhet och en lågmäld idé om ytterligare en arbetsinsats. Den vill jag förverkliga i slutet av min livsgärning"

Det kanske inte är så anmärkningsvärt att man avslutar ett engagemang vid 80 års ålder. Vad som är mer intressant är att han ser framför sig en ny arena där han kan fullgöra sin kallelse. Men, det kanske inte är så anmärkningsvärt det heller, eftersom Moses började sin tjänst vid 80 års ålder. Och han hann ju med en del ändå.

Nåväl, jag är fortfarande ung. Det är lite mer än två år kvar till jag fyller 70. Vid den tiden är planen att Rut och jag ska vara färdiga med vår nuvarande tjänst att stödja officerare i Norge. Speciellt de unga.

Vad kommer att hända då, kanske du frågar? Jo, jag börjar se framför mig en tjänst för Gud för den kommande tioårsperioden. Jag vet inte riktigt vad det kan vara, men jag börjar ana att det finns någonting därborta som Gud har förberett för Rut och mig. Det är spännande att leva med Jesus.

Vad tänker du göra mellan 70 och 80? Eller mellan 20 och 30? Eller där du finns i livet? Vågar du fråga Gud vad han vill att du ska göra? Risken är stor att han svarar!

/PB

Inga kommentarer: