24 feb. 2016

Att Förkunna Kristus med Auktoritet



David Wilkerson, juli 2006

Vår verksamhet har arrangerat många konferenser för pastorer under de senaste åren. Under dessa konferenser har jag avsiktligt aldrig undervisat om hur man predikar. Jag brottas tillräckligt med min egen förkunnelse och skulle inte vilja ge råd om hur någon annan ska predika.

Jag kan tydligt minnas gånger under mina femtio år som predikant då orden som kom ur min mun inte bara berörde de som lyssnade utan också genomborrade min egen själ. Vid dessa tillfällen visste jag att det fanns en andlig auktoritet bakom min predikan. Det fanns inget tvivel om att Herren var där och berörde.

Jag kan också minnas, lika tydligt, gånger då min förkunnelse saknade den där speciella smörjelsen. Dessa gånger var ”basunstöten” inte tydlig, det fanns inget som trängde in i människors själar och berörde, det fanns ingen riktig andlig auktoritet. Vid dessa tillfällen låg det en sordin över budskapet, det var informativt men varken övertygande eller överbevisande.

När jag tänker tillbaka på dessa budskap i synnerhet så vet jag innerst inne varför de saknade helig eld och passion.

Läs mer HÄR.

Inga kommentarer: