27 juni 2009

Söndagen den 28 juni

Söndagsmorgon mitt i året. Halva året har gått och jag som tycker att det var helt nyligen som jag började skriva 2009.

Veckan som gick
Den gångna veckan var sista veckan på Institutet. Rut och jag har arbetat där 21 år, så det har varit en hel del att sortera, kasta och arkivera. Det blev långa dagar med sent kvällsarbete varje dag.

Under veckan har Rut genomgått en fotoperation. Operationen gick bra, men den innebär att Rut kommer att vara mindre rörlig de närmaste veckorna.

Idag
Fantastisk uppfinning av Gud att vi ska ha en vilodag i veckan. Tänk att inte behöva ha dåligt samvete för att jag inte står på huvudet i alla flyttkartonger idag.

Veckan som kommer
På tisdag åker vi till Riga. Onsdagen blir första arbetsdagen som regionchefer i Lettland. På torsdag är det ledarsamling och installationsmöte på Riga 1. Rapport kommer naturligtvis på rupeba.se.

Om allt går som vi räknar med reser vi hem på semester på lördag.Vi har inte haft någon semester hittills i år så det ser vi fram mot.

Under semestern räknar vi med att någon gång, någonstans träffa alla barn och barnbarn. Tre söner med respektive och fem barnbarn (varav två födda i år).

Ha en välsignad vecka
Peter Baronowsky

Inga kommentarer: