8 mars 2011

Kan jag få köpa en biljett?

Från Frälsningsarmén i Finland:

Kan jag få köpa en biljett?

Den här frågan ställs regelbundet till mig då jag åker tåg. Det beror inte på att jag är där för att sälja biljetter, utan på att alla inte känner igen Frälsningsarméns uniform.


En vacker dag förklarade en man på stan för mig att hans bil bara hade varit några minuter parkerad och att han just var på väg... Han menade att jag inte behövde skriva ut böter för felparkering. Jag konstaterade att han kunde känna sig helt lugn på den punkten.


På flygfält blir vi salvationister ofta förväxlade med andra, liksom en gång då en säkerhetsgranskare sa till min hustru att hon som personal inte behöver genomgå säkerhetskontroll. Visst tillhör hon personalen, men inte hos Finnair.

1 kommentar:

Hulda sa...

Det känns trevligt att se frälsningsarmens uniformer på stan.