26 mars 2011

Lördagsgodis: 10 roliga historier

1) - Inte fastnar väl flugorna på en magnet?!

- Jodå jag har snurrat ståltråd runt dom.

2) Lycka det är enkelt, bara man har god hälsa och dåligt minne.

3) - Hur vet man att det finns sju miljarder bin i Sverige?

- Man har väl gjort stickprov.

4) - Vill du gifta dig med mig?

- Nej, men jag beundrar dig för din goda smak.

5) - Hur gick det med flygplanet du konstruerade?

- Det störtade i havet.

- Och ubåten du arbetade med?

- Den flög i luften.

6) - Hur får du upp din man om morgonen?

- Jag slänger katten i hans säng.

- Hjälper det verkligen?

- Jodå, hunden sover där.

7) - Mina fötter har somnat.

- Skulle man döma efter lukten är dom döda.

8) - I morse var jag så tankspridd att jag serverade min man tvålflingor, istället för cornflakes.

- Blev han arg?

- Ja, han riktigt skummade av ilska.

9) Gubben skröt om sin hörsel, gumman om sin syn.

- Ser du flugan därborta? frågade gumman.

- Nej, men jag hör fotstegen

10) - Igår vann jag fyrahundra meter häck.

- Jaså, var ska du plantera den.

(Från 88 roliga historier)

Inga kommentarer: