12 okt. 2010

rupebas morgonkoll - 12 oktober

Valet, yttrandefriheten och demokration och SD
Från Krister blogg, Gluefox, läs och begrunda - "Idag skall vi tala om valet, yttrandefriheten, demokratin och toleransen. Och också – hu så hemskt – om Sverigedemokraterna.
Jag ber om ursäkt ifall jag kommer att göra mina läsare upprörda eller ledsna eller arga. Men jag kan inte annat än skriva det jag tror vara rätt och riktigt (huruvida det är politiskt korrekt eller ej, intresserar mig föga). Blir du arg, tar du avstånd från mig – ja då får det väl bli så. Jag kan inte göra avkall på det jag uppfattar som varande viktigt och sant. Och relevant."


Ny kristen tv-kanal sände i förra veckan
Dagen - "En ny kristen tv-kanal är på väg att etablera sig i Sverige. Premiären skedde förra veckan.
Vision Norge har funnits som tv-kanal i sju år och har sänt kristna program sju dagar i veckan. Nu är målet att starta ett dotterbolag - Vision Norden - som ska sända program på svenska."

Inga kommentarer: