8 juni 2014

Äkthet eller rollspel

Jag läser en del. Ibland läser jag något bra och tänker att det här skulle jag vilja berätta för andra. Så nu gör jag det under den här loggan. Korta citat väl värda att tänka på. Det här är ett vittnesbörd av Bill Hybels, sidan 15 i boken "Att söka äktheten".

"Det fanns en tid då jag själv gick igenom den kristna ritualen utan att ha någon verklig kontakt med Gud. Jag jobbade hårt i min förkunnargärning utan att känna Andens frukter i allt mitt slit. Jag talade om att man skulle prioritera sitt äktenskap, samtidigt som min relation till Lynne höll på att rasa samman. Jag älskade mina barn, men jag tillbringade alltför mycket tid på kontoret för att lyckas övertyga dem om det. Jag visste att min kropp var den Helige Andes tempel, men utan eftertanke var jag på god väg att förstöra den,

Jag vill vara gudfruktig och konsekvent, men jag fick bara inte ihop det. Liksom hos många andra var det bara tomt prat. Under den prydliga ytan fanns det billiga substitutet för äkthet - ett rollspel."

Inga kommentarer: