7 apr. 2020

Vittnesbördet: "Det var som att mattan drogs undan mina fötter"

- Världen idag -
"...När Sarah fyllt 21 födde hon sin första son, men livet därefter blev inte alls som hon tänkt sig.

– Min man träffade en annan kvinna och lämnade mig när vår son, John, bara var fem månader gammal. Han valde bort mig och det var som att mattan drogs undan mina fötter, berättar Sarah.

Tillvaron rämnade och förändrades helt. Från att ha levt ett lyckligt familjeliv hamnade hon ensam i en lägenhet i Alingsås, utan jobb och med ett barn på bara några månader att ta hand om. Den fruktansvärda upplevelsen av att bli bedragen och lämnad som ung mamma var samtidigt en av de stunder då hon kände att Gud var som närmast. 

Sarah berättar om natten då hon förstod att hennes man träffat en annan kvinna och ville lämna henne, och om hur hon bad och sjöng lovsång, medan tårarna rann. Mitt i förtvivlan över vad som hände kastade hon Bibeln på golvet, och Psalm 23 slogs upp..."

Läs mer här:  https://www.varldenidag.se/vittnesbord/talangstjarnan-bytte-artistlivet-mot-teologistudier-och-lovsang/reptaC!n7HZaX3UCHRdm2f3yDkXVA/

Inga kommentarer: