31 dec. 2013

Året som kommer

Personlig framtidsvision från min personliga utsiktspunkt på livet

GOTT NYTT ÅR!
Det nya året har börjat. Vad kommer det att föra med sig? Eller kanske rättare sagt vad kommer vi att göra med det?

Jag kan inte garantera att något av det jag skriver här kommer att hända. Jag är inte Herre över tiden och framtiden. Men här är lite av vad vi planerat och mina förhoppningar inför året som kommer.

Året börjar med att vi har två kurser här på Jelöy. Först har vi en samling för alla löjtnanter i det Norsk/Isländska/Färöiska territoriet. Det kommer 23 löjtnanter som vi ska ha program för i tre dagar.

Senare i januari ska vi delta på Livsdesignkurset. Jag tror vi blir fler än femtio deltagare som ska fråga Gud vad han har för planer för våra liv i framtiden.

Sedan har vi ett omfattande program där vi reser runt i territoriet och förkunnar. En översikt över de offentliga tillfällena kan du hitta här. Finns du i närheten vore det fint att få träffa dig där. Förutom de offentliga tillfällena kommer vi också att tala på Officersmöten, Medarbetardagar och mycket annat.

Dessutom har vi erbjudit oss att ha en soldatkurs för gamla, nya och blivande soldater på kåren i Moss där vi är aktiva. Kurslitteratur blir Frälsningsarméns nya Handbok i Troslära. Det blir sju torsdagskvällar och en långlördag till avslutning.

Vi kommer också under vårterminen att ha undervisning för ungdomsprojektet Dynamo, som gör ett praktiskt/teoretiskt år av lärjungaträning. Du kan läsa mer om Dynamo-teamet här.

Då det gäller hemsidan rupeba.se kommer det att hända en hel del. Vi genomför storsatsningen UTMANINGEN där vi ska försöka få med oss så många som möjligt att läsa Nya Testamentet och Psaltaren under. Vi måste vara ett bibelläsande folk. Vi måste ge Gud tillfälle att tala till oss för att kunna utvecklas i den riktning han önskar. Du kan läsa mer om UTMANINGEN här. Anmäl dig du också om du inte redan har gjort det.

På hemsidan hoppas jag också publicera en bibelstudieserie med Anders Wigholm i elva avsnitt på rupebas webb-radio. Temat är "Tidens tecken".

På hemsidan räknar jag också publicera en bibelstudieserie om Gamla Testamentet för vanliga bibelläsare. Jag skrev för många år sedan denna serie på norska som gick med ett av snitt per vecka i det norska Krigsropet. Jag tänker översätta den serien till svenska.

Jag tror att det är viktigt att kunna se helheten av Gamla Testamentet för att kunna få större behållning och förståelse vid sin bibelläsning.

I morgon kommer jag att spana vidare in i framtiden. Jag kommer bland annat att tala om visioner och drömmar om väckelse.

Peter Baronowsky

Inga kommentarer: