18 sep. 2018

Jonas satt fast i ett drogmissbruk

- Inblick -
Jonas Karlsson växte upp i Vänersborg och tillbringade i princip all ledig tid i hockeyrinken. Ishockey var hans liv. Han bodde en period i Oslo där han spelade i ett hockeylag men kom till sist till en punkt där han i 25-årsåldern bestämde sig för att lägga skridskorna på hyllan och sluta.


– När jag slutade med hockeyn så blev all träningstid till ett enda festande istället. Det blev droger och mer destruktivt och jag gick all in på det. Jag odlade egna droger och sålde. Allt blev ett enda mörker, berättar Jonas Karlsson för Inblick.
– Jag kom på något sätt till slutet av mig själv. Drogerna kunde inte vara meningen med livet. Tomheten och mörkret hade tagit över, fortsätter Jonas....

– Jag hade ingen aning om vad det innebar att ta emot Jesus i sitt liv, men när pastorn kom hem till mig igen så berättade jag för honom att jag ville ta emot Jesus. Vi bad tillsammans och han hjälpte mig att be frälsningsbönen. Jag bad den bönen av hela mitt hjärta och det bara small i mitt inre när den helige Ande fyllde mig. Jag kände mig helt ren, som ett barn, och skrattade och grät om vartannat.


– I samma ögonblick som jag blev frälst så blev jag totalt fri från allt missbruk av droger, alkohol, nikotin och porr och har inte haft en sekund av abstinens sedan dess.


Där och då bestämde sig Jonas för att han skulle berätta för alla han mötte om det underbara som han varit med om.

– Varför hade ingen berättat detta för mig? Om det är så här fantastiskt att bli frälst, varför har jag inte träffat någon tidigare som berättade det? Jag lovade Gud att ingen människa någonsin skulle kunna säga till mig ”varför har du inte sagt någonting?” Därför blev jag väldigt utåtriktad direkt med min tro.


Sociala medier kan man med fördel använda sig av när man vill nå ut brett med sitt budskap. Jonas tog till Facebook för att berätta om sin frälsningsupplevelse.


– Jag kände väldigt tydligt att det här måste jag vara offensiv med, annars skulle jag inte kunna vara äkta. Jag måste berätta för alla jag möter om Jesus.


Läs mer HÄR.

Inga kommentarer: