6 aug. 2019

Vittnesbördet: Henrik gav livet en sista chans

- Inblick -
Efter avgiftningen följde en nio månader lång behandling och Henrik träffade sin fru. När hon skulle göra ett arbete i skolan om kyrkan följde han med till Pingstkyrkan.
– I kyrkan stod människorna och lovsjöng Gud. Jag tänkte: De tror verkligen på det här.
Henrik som blev fascinerad stod längst ner i ett hörn och tänkte: Jag måste prova det här och lyfte sina händer lite försiktigt, men tyckte det var pinsamt och tog snabbt ner dem. Men så tittade han på sin fru som stod och storgrät. Tårarna bara rann ner för hennes kinder.
– Jag tänkte: Vad är det som håller på att hända?
Han provade att lyfta händerna en gång till.
– Jag tänkte: Jag gör det igen och ger mig till vad det nu är. Så kände jag: Yes, nu har jag hittat det.
Henrik bestämde sig för att bara vara kristen på söndagar och inte berätta för någon eftersom det var lite pinsamt, men något hade hänt.
– Enligt alla utredningarna var jag en otrevlig person som inte skulle få vara i möblerade rum.
– Helt plötsligt insåg jag att jag var en helt ny person.
Henrik undrade vad det var som hade hänt, men läste i Bibeln: "Jag ska stänka rent vatten på dig. Jag ska ta ur ditt stenhjärta och ge dig ett hjärta av kött. Jag ska ge dig av min ande" och förstod.
– Gud hade förvandlat mig fullständigt. Han inte bara kunde utan ville förändra mitt liv.


Läs mer här:  http://www.inblick.se/livsberattelser/2019/08/02/henrik-gav-livet-en-sista-chans

Inga kommentarer: