14 aug. 2019

Vittnesbördet: "Jag hade äntligen mött Gud på riktigt."

- Inblick -
När Jessica var 12 år flyttade hon tillbaka med sin familj till Argentina, efter ett år i Sverige. Hon hade inte sett sina argentinska vänner på länge och såg fram emot att träffa dem igen på ett kristet ungdomsläger. Men det blev inte riktigt som Jessica hade tänkt sig.


– Redan på det första mötet blev jag förvånad över hur alla mina vänner sjöng med och bad med hela hjärtat.
– Jag kände mig extremt utanför, som om jag hade missat något när jag var i Sverige.
När sista dagen på lägret kom var hon övertygad.
– Något fattades i mitt liv. Jag tänkte: “Varför kan inte jag vara som alla de andra?”


Jessica minns inte predikan i detalj. Men hon minns att predikan talade rakt in i hennes liv och att när inbjudan till att följa Jesus kom, svarade hon ja genom att lyfta handen.
– Jag hade alltid tyckt att det där med att lyfta handen som svar på en frälsningsinbjudan var en jobbig och pinsam grej. Men jag kände att Gud liksom knackade på mitt hjärta. Jag blev mer och mer desperat, så till slut struntade jag i vad andra tyckte och bara lyfte handen.
– Direkt efter jag lyft min hand kände jag en stark värme, som en kärleksfull kram. Tårarna började rinna och jag brydde mig inte om hur det såg ut. Jag hade äntligen mött Gud på riktigt.


Läs mer här: http://www.inblick.se/livsberattelser/2019/08/08/jessica-kande-ingen-karlek

Inga kommentarer: