24 sep. 2019

Vittnesbördet: ”Jesus såg mig mitt i det lortiga”

- Världen idag _
Erika Helldin ville stänga av alla tankar, komma bort från sin egen verklighet. Ångest och hopplöshet, alkohol och droger ledde till självmordsförsök. Men allt ändrades när Erika ringde upp en missbrukarkompis som verkade ha hittat något nytt. Det handlade om Jesus.

Vad är det hon går på nu? Hon ser så glad och fräsch ut, det är något i ögonen på henne.” Så tänkte Erika Helldin när hon på Instagram såg sin gamla missbrukarkompis Linn Lindeman (se artikel i VID 28/6, 2018).

Erika ringde upp för att ta reda på vad hon gjort.

– Sedan låg jag på rygg med fötterna upp mot väggen i tre timmar och bara lyssnade. Och jag blev inte drogsugen på hela tiden, det här tog tag i mig på ett annat sätt, berättar Erika.

Linn berättade om sin tro, om Gud och Jesus, och om hur hon blivit frälst vid ett möte med Sebastian Stakset. Efter samtalet gjorde Erika som Linn hade sagt: Hon gick ner på knä och bad en bön till Jesus och bjöd in honom i sitt hjärta.

Det här var den 5 december 2017, den dag då Erika förstod att det fanns en chans även för henne....


Läs mer här:  https://www.varldenidag.se/vittnesbord/jesus-sag-mig-mitt-i-det-lortiga/repshl!CwcHjiX1Uqhu72KOs@F1Ug/

Inga kommentarer: