24 jan. 2019

"Min tro började ganska ovanligt"

- Rigmor Holst i Inblick -
Henrik Olsson är inte uppvuxen i en troende familj, men under en lektion i litteraturhistoria på gymnasiet läste klassen en profetia om framtiden som skrivits på 1800-talet. – Det skrämde mig ordentligt, så jag gick hem efter skolan och letade upp pappas gamla konfirmationsbibel, berättar Henrik som tyckte att Bibeln verkade trovärdig.


– Jag slog upp slutet av Bibeln och läste ur Uppenbarelseboken. Jag tänkte att där står det nog något om jordens slut.
Henrik började läsa och tyckte att det stämde med det de pratat om under lektionen i skolan.
– Jag tyckte det lät trovärdigt. Ju mer jag läste desto mer övertygande tyckte jag att det var och det som tilltalade mig var att Bibeln även visade på att det fanns en lösning, nämligen att tro på Jesus. Där och då började en tro på Gud växa i mig.


I efterhand förstod Henrik att det var Gud som ledde honom till sin pappas gamla bibel.


Läs mer HÄR.

Inga kommentarer: