4 feb. 2020

VITTNESBÖRDET: Magnus visste att Gud inte fanns

- Inblick -
Omåttligt festande under studietiden som Magnus Widholm inte kunde kontrollera ledde till problem med studierna och till att hans fästmö till slut ville lämna honom. Fast han var en starkt övertygad ateist öppnade han upp sig och lyssnade när fästmön berättade om sin tro på Jesus.


Magnus Widholm är uppvuxen i en lärarfamilj i södra Skåne. Pappa var religionslärare men väldigt emot all tro och religion.
– När jag växte upp så visste jag att Gud inte fanns, ungefär som jag visste att jorden är rund, säger Magnus. Gud var ett påhitt och religion var något för att få makt över människor.


På gymnasiet gick han i samma klass som Maria, som han idag är gift och har två barn tillsammans med. Maria hade med sig en barnatro från sin uppväxt. Efter att Magnus hade argumenterat och påverkat henne ett tag fanns det till slut inte mycket kvar av den tron.
– Jag kände mig väldigt nöjd med att jag hade lyckats ta de där grillerna ur huvudet på henne.


Sedan gjorde Magnus lumpen i Kristianstad och Maria började högskola i Kalmar. Efter några månader så fick han ett minnesvärt telefonsamtal från flickvännen.


– Magnus, Gud finns! Jag har upplevt honom, sade Maria.


Läs mer här:  http://www.inblick.se/livsberattelser/2020/01/31/magnus-visste-att-gud-inte-fanns

Inga kommentarer: