17 jan. 2024

Vahid Norouzi blev kristen: – Jag förstod att Gud är min far


 - Från Inblick.se. Text: Charlotta Sewerinson  Bild: Gitten Öholm - 

"När han blev 18 år bestämde han sig därför att lämna Iran för att bli professionell kickboxare i Turkiet, så att han också kunde tjäna pengar. Samtidigt praktiserade han islam varje dag och sökte Gud. Men han fick inte ihop det, när han läste om Gud i Koranen, säger han.

– Jag läste om hur man ska tortera människor som inte tror på islam.

– Jag trodde inte att Gud kunde vara sådan, berättar han.

Han sa till Gud: ”Visa mig vem du är, annars kommer jag att lämna detta.” Men Gud var tyst, tyckte Vahid. ”Var är du, Gud, jag behöver dig verkligen?"

Läs mer i Inblick:
https://inblick.se/livsberattelser/fralsning/vahid-norouzi-blev-kristen:-%E2%80%93-jag-forstod-att-gud-ar-min-far

Inga kommentarer: