31 jan. 2024

En glimt av himlen gav Amanda ett nytt perspektiv

 


(Bildtext: Sedan hon sett en syn av himlen har Amanda Nordin upplevt en andlig kamp mot mörka tankar, men också ny glädje, mening och trygghet. Foto: Privat)

...Allt kom till en punkt då hon blev trött på presterandet och bad en drastisk bön. Det var när hon var 17 år och besökte New Wines konferens i Vänersborg.

– Jag sade till Gud: ”Om du inte möter mig på den här konferensen så kommer jag bli 

ateist för resten av mitt liv.” För jag orkade inte mer. Och jag menade det till hundra 

procent, säger Amanda. 

När sedan konferensen fortlöpte utan att något hände så växte hennes frustration. 

– Jag gav upp och var verkligen bitter på Gud. 


Men under konferensens sista kväll gick en kvinna som är missionär i Afrika upp 

på scenen och började lovsjunga i tungotal. Kvinnan utstrålade en genuin gudsrelation, 

vilket berörde Amanda djupt.


– Så fort hon började sjunga i tungotal kom den helige Ande över mig, och min hand
började skaka.

Samtidigt fick Amanda se en syn i sitt inre. 

– Det här var det starkaste jag hade upplevt av Gud och jag kände mig övertygad;
nu hade jag fått mitt svar. 

Men nästa morgon hade Gud mer att visa henne. Även denna morgon predikade
missionären. 

– När hon började predika började jag höra en massa sång, ett oräkneligt antal
människor som sjöng i stämmor. Inte på något språk, utan i tungotal. 

Samtidigt fick hon återigen se en syn. 

– Det blev som en tv-skärm framför mina ögon, som en annan dimension som
uppenbarade sig, förklarar hon, och beskriver något som såg ut som en scen,
vilket hon menar var Guds tron.

Gud Fadern stod i mitten och Jesus på höger sida om Fadern. Runt om var det änglar,
regnbågar och människor. 

– Jag visste att det här är Fadern, att det här är Jesus som Bibeln pratar om. Det
klickade i mitt hjärta och Gud uppenbarade för mitt hjärta att Bibeln är sann. 

I en timmes tid pågick synen framför hennes ögon, och orden räcker knappt till
när hon ska försöka förklara sina upplevelser. 

– Tänk dig att du lever i en suddig och svartvit värld och så får du se den riktiga
världen, som har bättre upplösning och fler färger och dimensioner än den värld
vi lever i just nu....


Läs mer här: 
https://www.varldenidag.se/reportage/en-glimt-av-himlen-gav-amanda-ett-nytt-
perspektiv/777466

Inga kommentarer: