28 aug. 2018

Tror du på Gud eller på vetenskapen?

Det händer av och till att jag får höra "Jag tror inte på Gud, jag tror på vetenskapen". Det får man naturligtvis lov att göra, men tron på vetenskapen är verkligen en ostabil grund att bygga på. Vetenskapen ändrar sig och förändrar ständigt uppfattning. Det som var sant i går är inte sant idag.

Vi har länge fått höra att det är farligt med för mycket salt i maten. Nyligen kom det fram nya forskningsrön som säger motsatsen. Det är inte alls farligt att salta lite extra på maten.

Under lång tid har vi fått höra att det är nyttigt med alkohol om man intar det i måttliga mängder. Helt nyligen redovisades en stor undersökning som säger att alkohol är skadligt från den första droppen. (Läs mer HÄR). 

Vetenskapen är en instabil grund att bygga sitt liv på. Däremot påstår Jesus att hans ord står fast även om allt annat på jorden vacklar.

Jag väljer att tro på Guds ord, även om jag ibland kan känna mig ensam i den positionen. 

/PB

Inga kommentarer: