2 aug. 2018

En-om-dan den 2 aug - 1 Pet 2:6


Stolt över att vara kristen

"Det står ju i skriften: Se, på Sion lägger jag en hörnsten, utvald och ärad; den som tror på den skall inte stå där med skam.." (1 Pet 2:6)
Min fru Rut säger ofta offentligt: "Jag är stolt över att vara kristen".

Tänk att Jesus har gjort mig levande. Jag som var död. Tänk att han har fött mig på nytt och fyllt mig med sin Helige Ande. Tänk att han har kallat mig till tjänst (alla kristna är kallade, men alla kanske inte har upptäckt det ännu). Tack för det underbara liv jag får leva tillsammans med Jesus.

Jag behöver inte slå ned blicken och skämmas för att jag är en kristen. Jag får sträcka på mig i hela min längd (som inte är så väldigt lång), lyfta huvudet högt för "den som tror på honom skall inte stå där med skam".
Den som blivit frälst, räddad, av Gud ska "slippa att blygas, nu skall han inte mer rodna av skam" (Jes 29:22)
Dagens manna: Jag är stolt över att vara kristen. 


Läs mer om En-om-dan HÄR.


Inga kommentarer: