21 apr. 2019

Dagens Andakt den 21 april

”Du skall inte mer kallas ”den övergivna”…” (Jes 62:4)

Gud lovar att den som vänder om till honom ska få upprättelse. Han eller hon ska få ett nytt namn. Namnet representerar vår identitet. När vi lägger vårt liv i Guds hand gör han något fullständigt nytt i våra liv. Han ger oss en ny identitet. Han förvandlar sorgen till glädje och mörker till ljus. Den som förut kallades den förskjutna och den övergivna får ett nytt namn ”hon som jag har kär” säger bibelordet.

BÖN
Tack Herre för att du som äger all makt i himmelen och på jorden, bryr dig om varje liten människa. Tack att du idag vill låta mig byta ut det namn som andra människor gett mig, eller som jag gett mig själv, mot det underbara namn som du vill ge mig. Tack att det namnet är ett uttryck för din kärlek till mig. 

______________________
Dagens andakt på norsk
==>
Daily devotion in English
==>
__________________________
 

Inga kommentarer: