24 apr. 2019

VITTNESBÖRDET: Peter Manninen

- Dagen -
– Mamma var ett stort stöd för mig. I tonåren var jag ganska skeptisk mot kristen tro och köpte inte det folk sa. Då var mamma en klippa som alltid lyssnade och tog mig på allvar.

I år är det 20 år sedan hon gick bort i en plötslig hjärtinfarkt. Ett faktum som gör 45-årsdagen till mer än vilken födelsedag som helst. Den väcker minnen till liv som han annars inte tänker så mycket på.

– Hon skulle fyllt 65 i år om hon fått leva. Hon är nog den person som har påverkat min väg till Gud mest. I dag hade jag gärna suttit ner och läst Bibeln och pratat om livet med Gud med min mamma Maria.

Kanske skulle de pratat om sommaren 2010 då Peter upplevde att Gud sa åt honom att gå och besöka Frälsningsarmén i Halmstad.

– Jag gick dit på gudstjänst och möttes av härlig lovsång, stark gudsnärvaro och en otrolig kärlek. Jag böjde knä vid botbänken, fick förbön och efteråt kände jag mig tusen kilo lättare.

Peter hade börjat vackla i tron och på livet med Gud, men där och då kom han på spåret igen. Han kände sig hemma i församlingen och var egentligen nöjd med det. Men där ka­llade Gud honom till tjänst som frälsningsofficer.

– Jag är så oerhört tacksam för att jag gensvarade och gick när Gud kallade mig. Det ledde till att jag träffade min underbara fru Eva som jag får tjäna Gud tillsammans med. Som 45-åring lever jag i min dröm och kan inte önska mig mer.


Läs mer HÄR (Betallänk)

Inga kommentarer: