30 nov. 2019

Lördagsgodis från "Kyrklig humor"


Motivpsalmer

Kleptomanpsalmen - "Vaka bed och stjäl" {Svps 566}
Syföreningspsalmen - "Virka tills natten kommer" {Svps 585}
Tunnelbanepsalmen - "Sjungen syskon under vägen" {Segertoner 574}
Pyromanpsalmen - "Lågorna är många" {Svps 61}
Loch Ness-psalmen - "Upp ur vilda djupa vatten" {Svps 386}
Utmattningspsalmen - "Min arbetsdag är ju så lång" {Svps 302}
Orienterarpsalmen - "Var jag går i skogar berg och dalar" {Svps 251}
Jumbojetpsalmen - "Hennes starka vingar bär" {Svps 718}
Bantarpsalmen - "När livet inte blir som vi har tänkt oss" {Svps 779}
Malmöpsalmen - "Här levs ej blott i Rosengård" {Svps 82:3}
Brandväggspsalmen - "Jag vet en port som öppen står" {Svps 223}
Alzheimerpsalmen - "Gud vet vad jag heter, Gud vet var jag bor" {Psalmer och Sånger 621}
Hormoslyrpsalmen: "Lär mig du skog att vissna glad" {Svps 304}
Hönsapsalmen - "Bred dina vida vingar" {Svps 190}
SJ-psalmen - "Ingen hinner fram" {Svps 265}
Matematikpsalmen - "Jag kan inte räkna dem alla" {Svps 260}
Lågenergipsalmen - "LED, milda ljus" {Svps 275}
Stenhuggarpsalmen -  "Klippa du som brast för mig" {SvPs 230}
PR-psalmen -  "Loggorna är många" {SvPs 61}
Undersköterskepsalmen -  " Var är den ven, som överallt jag söker" {SvPs 305}

Inga kommentarer: