16 nov. 2019

Lördagsgodis: Humor i kyrkan

MORGONBÖN
Käre Gud, så långt har allt gått bra. Jag har inte skvallrat, har inte förlorat humöret, har inte varit girig, arg, elak, självisk eller lat. Och jag är mycket tacksam för det.

Men………..om några minuter, Herre, kommer jag att behöva din hjälp för jag kommer snart att resa mig ur sängen!!!


____________________


ÖPPNA DÖRREN
En präst tog en promenad för att besöka några församlingsmedlemmar. Vid ett hus var det uppenbart att någon var hemma men ingen öppnade dörren trots att prästen knackade på flera gånger. Slutligen tog han fram sitt visitkort och skrev "Upp 3:20"  (Se, jag står vid dörren och bultar. Om någon hör min röst och öppnar dörren skall jag gå in till honom och äta med honom och han med mig.)

Nästa dag dök prästens visitkort upp i församlingens kollektkorg. Nedanför prästens meddelande stod det "1 Mos 3:10"  (Jag hörde dig komma i trädgården och blev rädd, eftersom jag är naken, och så gömde jag mig.) 


_____________________
(Från katolik.nu)

Inga kommentarer: