18 nov. 2020

VITTNESBÖRDET: "Gud sa: kom som du är"


- Nyhetstidningen Inblick -

Steve Hellqvist var sökare nästan hela sitt liv. Han var inte så intresserad av kristendomen som religion, men när det var stiltje på jobbet och fanns lite extra tid, bestämde han sig för att på riktigt ta reda på vem Jesus var. – Jag ville bara läsa om Jesus som person, inget annat, säger Steve.

Steve hittade bra litteratur som svarade på hans frågor och mer därtill. Till slut kom han fram till att även om han inte vuxit upp med den kristna tron var det där med Jesus något för honom.
– Jag fick en stark respons och jag ville ta det här loppet. Allt som kommit till mig i sökandet var så positivt. Det var för bra för att välja bort.

Allt  inkluderat
Idag jämför Steve de olika liven man kan leva – med eller utan Jesus – med ett tillfälle när han och hans före detta fru var på resa i Grekland.

– Vi hade bokat halvpension med bara frukost, men när vi checkade in fick vi ett guldkort som gav oss all inclusive. Det hände mycket på den resan. Livet med Jesus är ett liv med all inclusive.

När Steve bestämde sig för att tro på Jesus upplevde han hur Gud välkomnade honom.
– Han sträckte ut en hand. Han sa ”Det är lugnt, kom som du är.”

Steve upplevde Guds närvaro.
– Det var som att han sköljde genom mitt hjärta, som en kärleksförklaring. Jag fick glädjefnatt!
Den första tiden ville Steve berätta för alla om Jesus och det fantastiska han upplevt.
– Jag blev ju så sketans glad

Läs mer här: https://www.inblick.se/livsberattelser/2020/11/02/steve-hellqvist-gud-sa-kom-som-du-ar 

Inga kommentarer: