12 dec. 2020

Adventskalendern - Lucka 12

 


Varje dag under advent erbjuder vi en bok från vår webbshop med 15% rabatt. Vi skickar normalt ut beställningen samma dag vi får den.

TOLKNINGSBOKEN - Hur ska man tolka Bibeln?
Peter Baronowsky

Normalpris 80:-  idag 68:- (porto tillkommer) 46 sidor
Beställ genom ett mail till info@rupeba.se


Det finns många idag som säger att Bibeln inte är så viktig. Den ger ändå ingen vägledning eftersom den kan tolkas hur som helst.

Men jag vill påstå att Bibeln inte kan tolkas hur som helst. Bibeln säger inte vad som helst. Gud vill verkligen säga något till oss genom Bibeln. 

Och om man verkligen vill förstå är det inte så svårt att se de bärande budskapen i Bibeln. Mark Twain lär ha sagt: "Det som bekymrar mig mest i Bibeln är inte det jag inte förstår, utan det jag förstår".

Detta häfte är en sammanställning av några föreläsningsanteckningar jag använt då jag undervisat om Bibeltolkning. Häftet vill ge några viktiga verkstyg till hjälp för att kunna förstå Bibeln bättre.

/Peter Baronowsky

Inga kommentarer: