29 dec. 2020

Vem är det som älskar Jesus?


Jesus säger att det största och första budet av alla bud i Bibeln, är "att älska Herren, din Gud av hela ditt hjärta, av hela din själ och av allt ditt förstånd" (Matt 22:37).

Men vem är det som verkligen älskar Jesus? Vad är kännetecknet på den som älskar Jesus?

Jesus svarar också på dessa frågor. Han säger "Om någon älskar mig, så håller han sig till mina ord" (Joh 14:23). Motsatsen gäller också: "Den som inte älskar mig, håller sig inte till mina ord" (Joh 14:24. Bibelcitaten är hämtade från nuBibeln).

Det räcker inte bara att säga att du älskar Jesus. Jesus säger att kärleken till Honom kan avläsas till hur vi förhåller oss till Bibeln, Guds Ord.

Tidningen Inblick proklamerar 2021 som Bibelns år. Tänk om det skulle bli Bibelns år även för dig? 

Vad behöver du? Du behöver en Bibel, en anteckningsbok, en penna och en förväntan att Jesus ska tala till dig genom det du läser. Jamen, hur blir det med kärleken till Jesus? Jo, det är naturligt att den växer efterhand som du läser Hans Ord. Nu börjar snart ett nytt år. Är du beredd?

Jamen var ska jag börja läsa? Det finns många bra bibelläsningsplaner att välja på. Om du inte riktigt vet var du ska börja läsa kan du helt enkelt följa med oss. Vi började den 1 januari 2020 med att läsa Gamla Testamentet på tvår år. Vi är halvvägs nu. Vi läser i stort sett ett kapitel om dagen. Det klarar du också. Det är bortemot 200 personer som varje morgon får ett mail från mig med några tankar omkring det kapitlet vi läser den dagen och några frågor att fundera vidare på.

Det är väldigt enkelt att bli med. Du skriver helt enkelt ett mail till info@rupeba.se med ett enda ord: UTMANINGEN, och från och med dagen efter jag fått ditt mail kommer du också att få ett morgon-mail från mig varje dag. Det kostar inget och du kan när som helst avbryta prenumerationen. Men tänk om 2021 skulle bli Bibelns år för dig?

Och du som redan prenumererar på UTMANINGEN kan gott fråga Herren om det är någon du borde inbjuda att vara med i UTMANINGEN. Normal brukar han svara på sådana frågor.

Inga kommentarer: