31 dec. 2020

Ett svärd kommer att gå igenom svensk kristenhet under 2021

 


- Anders Gerdmar i Världen idag -

2021 blir ett avgörande år då svärdet (Guds ord) kommer att gå igenom mitt och ditt liv, skriver Anders Gerdmar, och knyter an till ett Guds tilltal som han upplevt. Det stolta landet och den stolta kristenhet som tror att ”vi har det” kommer att få ödmjuka sig, menar han.

Det var en märklig morgon 2018.

Jag vaknar klockan fyra och kan inte sova och upplever en stark maning att be. Jag upplever förkrosselse och ett behov av omvändelse, för mig själv, men inte bara för mig själv utan för Sverige. Efter ett par timmar, medan morgonrodnaden går upp, fortsätter jag att be och upplever en stark maning att Herren vill tala (ja, han gör det fortfarande; 1 Kor 12:1; 14:39).

Jag får tag på papper och penna och orden flödar snabbt. Du som läser får själv pröva om det är guld eller trä, hö och strå. Jag återger delar här:

”Jag ska komma, men inte som religionen tänker, som ett tillägg, som en möjlighet eller som en option. Nej, jag ska bryta ner innan jag bygger upp. Mitt Ord, mitt heliga, skarpa och allt genomträngande Ord, ska först komma och det ska krossa klippor. Mitt ord ska komma – och det ska vara som en eld i dina ben, som en eld som du inte kan släcka …

För ni har haltat på båda sidor och ni har mer och mer älskat världen, älskat det som syns och hörs och det som smakar och känns, ja, långt mer än mig. Och den avgudadyrkan, ja, den dyrkan av världen och dess vägar, som ni praktiserar är en styggelse för mig och ett massivt hinder.

Läs mer här: https://www.varldenidag.se/debatt/ett-svard-kommer-att-ga-genom-svensk-kristenhet-under-2021/reptks!v0@Xxp0M7mkrKtpy7xUA/

Inga kommentarer: