12 maj 2019

Tidig söndagsmorgon i Västerås den 12 maj

Veckorevy från min högst personliga utkikspunkt på livet

Så var det söndag igen efter en förhållandevis lugn vecka. Vi har sovit hemma alla nätter under veckan, vilket är ganska ovanligt.

Veckan har innehållit ett par mentorsresor. Vi har också hunnit med en långpromenad på lite över en mil (från Björnöbron till Gäddeholms slott och tillbaka, se bilden). Jag har till och med fått förmånen att hinna vara med på musikkårens övning på kåren i Västerås.

På vår hemsida har jag den här veckan börjat lägga ut en bibelkurs om Apostlagärningarna. Jag lägger ut ett nytt avsnitt varje tisdag, torsdag och lördag hela månaden maj.
Den bibelstudiekursen passar bra just nu eftersom vi nu läser Apostlagärningarna i UTMANINGEN. 

Alla inlägg i UTMANINGEN finns numera publicerade i tio böcker (A-5 pärmar). NT-boken har 4 delar och GT-boken har 6 delar. Tillsammans består NT-boken och GT-boken av 2.836 sidor i A5-format. Det tog några år att skriva den.

I veckan fick jag en fråga om det inte var möjligt att köpa bokserien som e-bok i pdf-format. En av orsakerna var att man då kunde använda sökfunktionen i pdf för att finna det man sökte utan att bläddra igenom 2.836 sidor.  

Det tyckte jag var ett bra förslag så nu kan man köpa delar eller hela serien som e-bok för 80:- per del, jämfört med 160:- i pappersversionen. 

Du kan läsa mer om NT-boken HÄR.
Du kan läsa mer om GT-boken HÄR

I helgen har vi också haft två övernattningsgäster. Två barnbarn från Stockholm. Yngste sonen kom över med dem i lördagsmorse och snart kommer han tillbaka tidigt på söndagsmorgonen för att hinna gå på förmiddagsgudstjänsten i Filadelfia där familjen hör hemma.
Lördagen användes delvis till att plantera blommor (bild 2). Ja, jag vet, barnarbete är inte att rekommendera, men det var svårt att hålla dem borta från planteringsarbetet.

Men nu är det söndagsmorgon och snart dags att åka till förmiddagsgudstjänsten på Frälsningsarmén i Västerås. Idag är det avslutning av Alphakursen, musikkåren, kören, önskesångarna och kårledarna.

Ha en välsignad vecka
Peter Baronowsky

Inga kommentarer: