6 dec. 2022

Emil Johansson: – Jag har fått frid och glädje

 


(Från Världen idag. Text och Foto Petter Allgulin)

"Två främmande kvinnor kom fram till Emil Johansson på stan för att prata. En sak som de sa tog tag i honom och fick honom att senare böja knä på sitt hotellrum och ropa till Jesus med full kraft, trots att han aldrig varit intresserad av den kristna tron...."

... "Två kvällar senare stod Emil i hotellrummet med en knuten näve och bad: ”Jesus Kristus, om du är på riktigt kom till mig nu! Det är sista gången jag ropar”.

– Sedan föll jag på knä, blundade och skrek: ”Jesus Kristus, kom till mig nu!” Då förändrades hela atmosfären.

Emil kände en vind blåsa i rummet. Han öppnade ögonen och kunde konstatera att varken dörr eller fönster var öppna.

– Då kände jag en fruktan och respekt. ”Jesus Kristus, är det du?” frågade jag.

Vinden sköljde över honom och han grät glädjetårar en bra stund. Han skakade med knutna nävar.

– När jag blundade såg jag mitt hjärta och att det rann något från det, som mörk klibbig olja. Sedan började hjärtat skina. Jag hade aldrig känt mig så glad.

Läs mer här: https://www.inblick.se/livsberattelser/fralsning/emil-johansson:-%E2%80%93-jag-har-fatt-frid-och-gladje

Inga kommentarer: