24 apr. 2022

Tidig söndagsmorgon den 24 april

 

Veckorevy från min högst personliga utsiktspunkt på livet

Ännu en vecka som håller på att ta slut. Under veckan har jag haft mentorssamtal med frälsningsofficerare och Rut har fått ännu en bok från det kristna bokförlaget som ska översättas till svenska. Det är den tredje boken från samma förlag.

Den gångna veckan har inläggen i serien "Mitt vittnesbörd" handlat om vår tid i Lettland. Missade du inlägget "Från drömmar till verklighet" kan du läsa det här:
http://rupeba.blogspot.com/2022/04/mitt-vittnesbord-den-17-drommar-blir.html

Då jag förberedde inläggen från tiden i Lettland kom jag över några korta filmklipp från den tiden. Dom är verkligen korta, 1-2 minuter styck. Här kan du se dem.

Den här bilden är från en kongress i Stockholm. Vår kör från Riga var inbjudna att vara med och sjunga på kongressen. Kören bestod av officerare och blivande officerare. Här sjunger vi på ett friluftsmöte i Vasaparken i Stockholm.

Men vi hade också en egen kongress i Riga. Här ser du ett klipp från ett friluftsmöte under den kongressen. Platsen är torget mellan mellan Riksdagshuset och Handelshuset från Hansatiden. Det är musikkåren från Västerås som spelar och några soldater och officerare från Riga som hanterar tamburinerna.
https://youtu.be/Ai5ykyg_2IQ

Vi hade också, efter en flera månaders tillståndsprocess, fått tillstånd att ha friluftsmöte i en av de stora parkerna i Riga på torsdagarna. Här kommer två klipp från de tillfällena.
1/ Kårledarna på Riga 2 sjunger tillsammans med sin svärdotter, som nu är officer och tillsammans med sin man kårledare i Saldus (mellan Riga och Rigas västkust).
2/ Rut och Isabel (Australiensisk officer som undervisar på officersskolan i Riga) spelar piano för en entusiastisk publik.
https://youtu.be/We41CI4PKGM

Med den musiken önskar vi er alla en välsignad ny vecka.
/Peter Baronowsky

Inga kommentarer: