28 apr. 2023

Den lilla församlingen i Vigeland (Norge) kämpade för att att överleva. Då kom det 500 personer på väckelsemötet!


En kollega i Norge skickade en artikel från Norska Dagen (Pingströrelsen). Kollegan och jag har tidigare haft en del brevväxling om väckelsen i Asbury i USA.

Här kommer några urklipp ur artikeln i dagen.no:
För att få plats på mötet kommer folk ofta en timme innan mötet börjar.
Normalt hade det varit 15 personer på mötena, sedan blev det 70-80 personer och sedan fick man inte plats i "Bedehuset" och fick flytta mötena till Betania. Den lokalen rymmer 500 personer och där börjar det bli trångt på mötena nu.

En av dem som varit kärnan i den lilla församlingen säger:
- Det var tungt att vara så få i församlingen. Det kunde vara svårt att få ihop folk till styrelsen.
- Jag upplever det som sker som heligt. Vi är bara ödmjuka och tacksamma till Jesus för det som sker.
Hon får också frågan vad det gör med dem att se runt 500 människor komma till mötena?
- Det som sker är ett under och för stort för att vara sant. Jag blir både förundrad och tacksam, för Gud är god. Ingenting är omöjligt för honom.
__________________

Och jag frågar mig förväntansfullt: "När ska väckelsen få bryta ut i Sverige" (PB).

Inga kommentarer: