18 apr. 2023

Ny bok! ANKOMSTBOKEN - En bok om Jesu återkomst


Det finns inget ämne i Nya Testamentet som det talas mer om än Jesu återkomst. Alla som skrivit något i Nya Testamentet talar om Jesu återkomst och den som talar mest om det är Jesus själv. Varför talar vi så lite om det Bibeln talar så mycket om?

Kanske beror det på att så många spekulerat om tiden för Jesu återkomst och fastslagit ett datum där Jesus skulle komma tillbaka utan att det gick i uppfyllelse. Kan man tala om Jesu återkomst utan att spekulera?

Ja, jag tror det. Jesus spekulerade inte. De andra som bidragit till innehållet i Nya Testamentet spekulerade förmodligen inte heller.

Den första delen av boken kallar jag för "Jesu återkomst utan spekulationer". Där redogör jag för vad Bibeln säger om Jesu återkomst.

Det betyder inte att resten av boken bygger på mina spekulationer. Men med  utgångspunkt från den information vi får i Bibeln försöker jag att lägga upp det, i mina ögon, mest troliga scenariot. Jag ser hur scenariot börjar lägga sig tillrätta efter Bibelns profetior.

Låt mig säga det redan nu: Jag vet inte när Jesus kommer tillbaka! Men jag påstår med säkerhet: Vi har aldrig varit närmare Jesu återkomst än just nu och Jesus uppmanar oss att vara vakna medan vi väntar....

Du kan beställa boken genom ett mejl till info@rupeba eller i vår webbshop.
Boken kostar 160:- (postens porto tillkommer).

Inga kommentarer: