16 apr. 2023

Tidig söndagsmorgon i Umeå den16 april

 


Veckorevy från min högst personliga utkikspunkt på livet

I februari fick jag ett mejl från Frälsningsarmén i Umeå med en fråga. Under hösten och våren hade man på kårens bibelstudier läst ANKOMSTBOKEN. Jag hade i höst presenterat den som en kommande bok som då fanns som ett enkelt studiehäfte digitalt och på papper. Frågan som kom var om Rut och jag kunde tänka oss att komma till Umeå en helg och ha vidare bibelstudier i ämnet.

Vi tackade ja och fick bråttom att redigera materialet för att kunna ge ut den i bokform. Materialet hade jag jobbat med mer eller mindre intensivt under ganska många år. Vi skickade in materialet till tryckeriet och hoppades att kunna få den i tid tills vi skulle åka till Umeå.

I fredags skulle vi sätta oss i bilen för att köra de sextio milen till Umeå. I torsdags, dagen innan vi skulle åka, ringde det på dörren och det var transportbolaget som kom med boken färdigtryckt.

På bokens baksidetext har jag skrivit:
_________________
"Då jag började skriva den här boken  tänkte jag ofta: Kommer jag att hinna få boken publicerad innan Jesus kommer tillbaka?

Tydligen hann jag det eftersom du läser boken just nu. För att vara helt ärlig vet jag inte när Jesus kommer tillbaka. Det är det ingen som vet. Men en sak vet jag helt säkert. Vi har aldrig varit närmare den dagen än nu.

Och jag vill säga samma sak som Jesus: ”Var därför ni beredda! Ty i en stund när ni inte väntar det kommer Människosonen” (Matt 24:44)"
_________________

Tack, kåren i Umeå, att ni fick oss att sätta igång med redigeringen. Hade det blivit någon bok utan er?

På lördagen hade vi bibelstudier och idag söndag har vi avslutningsmötet som annonserats som "Lovsång och undervisning". 

Efter mötet sätter vi oss i bilen för att återvända hem till Västerås.

(De två översta bilderna: Den frusna floden genom Umeå och kyrkan vid stranden.
De två nedersta bilderna: Från Frälsningsarmén i Umeå.)

Med önskan om en välsignad ny vecka
Peter Baronowsky

PS
Jag kommer att skriva en presentation av boken under veckan och lägga upp den i vår webbshop. Men det går att köpa boken redan nu. Den kostar 160:- plus postens porto. Du kan beställa den genom att skriva ett mejl till info@rupeba.se så kommer boken hem till dig.

Inga kommentarer: