26 apr. 2023

Philip Christiansson: ”Guds kärlek kom som en bomb”


- Eva Marklund i tidningen Inblick -
(Gud mötte Philip kraftfullt under en bön- och fasteperiod. Han blev övertygad och idag är han en av medlemmarna i det kristna bandet Jerusalem. Foto: BAS VAN DER EIJKHOF)

 – Jag har hela mitt liv fått höra att Gud älskar mig. Men nu har Gud uppenbarat detta för mig som en sanning i mitt eget hjärta.

– Det spelar ingen roll hur många gånger man får höra det. Uppenbarelsen för mig blev faktiskt att han inte bara älskar mig utan även tycker om mig.

Han menar att många av de felaktiga bilder av Gud han tidigare haft, har försvunnit. För Philip är friheten i Jesus och med Jesus viktig.

– Jag vill leva och se människor i frihet, den friheten som Gud har gett oss.

En viktig uppenbarelse för Philip har varit att förstå förlåtelsens konsekvenser.

– Många har svårt att släppa det Gud redan har förlåtit. Det är som att vi skäms för och håller fast vid det som Gud redan har förlåtit och glömt bort. Detta blir ett hinder mellan oss och Gud, menar han.

Läs mer här: https://www.inblick.se/livsberattelser/fralsning/philip-christiansson:--%E2%80%9Dguds-karlek-kom-som-en-bomb%E2%80%9D

Inga kommentarer: