18 feb. 2023

Nu har vi läst färdigt den första boken i Bibeln



Idag har jag publicerat det sista kapitlet i Första Moseboken. I morgon börjar vi med Andra Moseboken.

Jag fick ett mejl i veckan av en trogen läsare av UTMANINGEN. Han har tidigare varit med genom hela Bibeln. Lite frustrerad skrev han: "Jag mindes inte att Första Moseboken var så lång. Jag längtar efter Jesus".

Så kan vi kanske alla känna då vi går igenom Gamla Testamentet. Men för er som tyckte det var långt att ta sig igenom Första Moseboken, vill jag bara säga: Det kommer att bli mycket värre. Vänta bara tills vi kommer till Tredje Moseboken! Jag brukar kalla den boken "En begravningsplats för goda bibelläsningsambitioner". Men vi fortsätter med läsningen. Ett kapitel om dagen.

Så ett tröstens ord till alla: Jesus är med genom alla bibelböckerna och kom ihåg att det är "summan av Guds ord är sanningen".

Vill du ha en bibelläsningsplan för de två åren det tar för oss att läsa igenom Bibeln, behöver du bara mejla till info@rupeba.se och skriva ett ord: "Bibelläsningsplanen". Så skickar jag den till dig med vändande mejl. Det kostar inget.

Mvh
Peter Baronowsky

Inga kommentarer: