16 mars 2021

VITTNESBÖRDET: Gustavs hat byttes mot kärlek


 - Från Jesus.se -
Gustav Johanssons liv vände totalt när han mötte några kristna killar på stan. Hatet på insidan byttes mot kärlek. Kriminalitet, droger och alkohol är historia, nu är det bara Jesus som gäller.

24-årige Gustavs liv har mest gått utför. Han drogs tidigt till den kriminella världen.
– När jag var 13-14 år var mitt mål att bli kriminell.
Gustav berättar att han alltid känt sig omgiven av mörker. Som barn hade han upplevelser av onda andar som stod runt hans säng på natten. Han utvecklade tidigt ett hat till människor och kunde bli fruktansvärt arg.
– Jag fick utbrott där jag tände till. På barnpsyk försökte de medicinera mig med en massa ADHD-mediciner för att hålla mig lugn, men jag överdoserade medicinerna för att få kickar. Och när medicinen inte längre fungerade gick jag över till droger istället.

Läs mer här:  https://www.jesus.se/livsberattelser/gustavs-hat-byttes-mot-karlek/

Inga kommentarer: